Friday, June 14, 2013

Syria: Jangan Biarkan Mereka Keseorangan

Khaibar Khaibar Ya Yahud
Jaissyu Muhammad Saufa Yahud
Ingat Khaibar Wahai Yahudi
Tentera Muhammad Sudah Datang!
Allahu Akbar!

Aku hanyalah seorang manusia yang daif lagi lemah. Aku tidak setanding apatah lagi menandingi para mujahidin FSA di Bumi Syams sana. Di kala kini mereka masih tetap utuh dengan senjata masing-masing. Aku masih utuh dengan Tab yang pasti memberi pelbagai hiburan. Lalai. Itulah aku.
Apabila menyebut perkataan Syria mungkin ada yang kurang cakna atau masih berada dibwah paras separuh sedar. Barangkali apabila menyebut perkataan Syams, mungkin ada yang sudah mula menangkap. Yang Syria dan Syams adalah tempat yang sama. Sebuah negara yang berdaulat. Merdeka pada tahun 1945. Tetapi hari ini kedaulatannya dicabuli oleh sekelompok manusia yang pastinya ingkar kepada Tuhan Yang Esa, Allah SWT. Ianya bermula apabila tibanya pemerintahan Hafeez Al-Asad yang memerintah selama 23 tahun. Diikuti anaknya kini Basyar Al-Asad (11 tahun). Seramai 84% rakyat Syria ini telah ditindas dan dibunuh. Kenapa hanya 84%  ini sahaja? Kerana 84% ini aqidah mereka berpaksikan kepada aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah. Manakala fahaman Hafeez Asad dan anaknya Basyar Asad adalah Syiah Nusairiyah. Syiah Nusairiyah ini menganggap bahawa pengikut Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah halal dibunuh.
Kita umat Islam tiada sempadan geografi, tiada sempadan daerah, tiada sempadan negara. Sempadan kita adalah sempadan iman dan aqidah. Alhamdulillah hari ini, 14 Jun telah diiktiraf hari untuk Syria. Ianya amat penting agar masyarakat antarabangsa melihat kekejaman yang berlaku disana.
Aku Alhamdulillah kerana masih diberi kesedaran oleh Allah SWT untuk bersama-sama menyokong perjuangan rakyat Syria. Tindakan aku bukanlah sebagai seorang Mujahidin FSA. Tetapi hanyalah sekadar seorang pengedar risalah berkaitan Isu Syria. Kita hidup ini biarlah ada bekal yang cukup untuk dipersembahan kepada Allah SWT apabila tiba masanya nanti.

Tahniah buat rakan-rakan yang bersama-sama mempunyai kesedaran. Special thanks buat Ustaz Syahru Ramadhan yang dengan inisiatif sendirinya memupuk kesedaran dalam jiwa anak-anak muda seperti kami ini. 


Ustaz tidak memerlukan mana-mana pihak untuk menggerakkan dia, tetapi atas dasar Ukhwah Islamiyyah, dia bertindak dan bekerja SENDIRI.

No comments:

Post a Comment